First Id Master Logo Blanc

Harness the power of your 
first-party data

Your data, your control, our expertise

What is First-id?

Today, you already have more than 50% of your visitors who you can’t identify. Tomorrow, nearly 90% will be invisible!

First-id enables you to identify and recognize all your consented users on all your sites, from all devices and browsers, without emails or third-party cookies.

start-up-first-id
Pourquoi first-id

Whether you are a
media, e-retailer or advertiser

First-id helps you meet your challenges:

Data

  • Identify
  • Reconciling
  • Qualify
  • Exchange

Activation

  • Target (Re-targeting)
  • Address (Reach)
  • Mastering repetition (capping frequency)
  • Measuring performance
Read more

How does First-id help you respond to these challenges?

Feedback

  • Para un Publisher de medios es clave perfeccionar día a día la targetización de las campañas, asumiendo que cada una de ellas tiene un objetivo distinto. El acuerdo con First-id nos permite ofrecer a los anunciantes un inventario de calidad en sus propios términos, el único camino posible para alcanzar sus objetivos.

  • Destaca la importancia de esta alianza: "Al integrar First-id en nuestro ecosistema PRISA ID, no solo estamos avanzando en soluciones sin cookies, sino que también estamos ampliando las posibilidades de interacción con nuestra audiencia y ofreciendo a nuestros socios comerciales insights más ricos y oportunidades de targeting más precisas.

  • 1/3 des bid request sans cookie (...) 2,5 fois plus d’enchères sur un inventaire lorsqu’il y a un ID et pas de cookie.

  • Nous avons choisi First-id… permet de rassurer l’annonceur pour retrouver ses data de manière qualifié, simple et industrielle pour une gestion à grande échelle.

  • Nous n'avons observé aucune dégradation dans la manière d'adresser nos cibles avec la solution cookieless de First-id ni augmentation des coûts. Les indicateurs étaient bons et comparables car nous avons obtenu un incrément de diffusion sur les navigateurs qui n'acceptent déjà plus les cookies tiers, notamment Safari.

  • 95 % de nos bid requests comprennent un first.id (qui repose sur un cookie first party) contre 6% pour les IDs basés sur l’email. First-id a permi d’augmenter l’audience adressable de 40% (...et représente…) 30% du chiffre d'affaires data.

+ 250 partner media sites and advertisers

All our partners

Latest News

Our awards

  1. Cookieless

    The Data Grand Prix /  Zenith x ITM x Webo

    Digital Advertising

    Twelfth Night /  Zenith x ITM x Webo
    2024
  2. Success Buy Side

    Ratecard Stars /  Pierre Fabre

    Best cookieless device

    Minted Awards /  ITM x Zenith
    2023
  3. Best cookieless device

    Minted Awards /  Auchan x Jellyfish

    The adtech newcomer

    Minted Awards

    Best Branding

    Ratecard Stars /  first-id
    2022